Manaqib Bersama Pejabat Malaysia di Mesir

“Alhamdulillah telah terselenggara Manakib Syekh Abdul Qadir Al-Jailani bersama para ikhwan dan akhwat TQN Mesir di Wisma Yayasan Sabah Kaherah,” demikian ungkap laman resmi LDTQN Republik Arab Mesir pada Rabu (11/08).

Manaqib Syekh Abdul Qadir Al Jailani ini diadakan bertepatan dengan perayaan Tahun Baru Islam. Dalam rangkaian acara digelar pula Majlis Akikah putra dari Ustad Hafiz bin Datuk Dr Hamzah Al-Hafiz yang merupakan Pegawai Tadbir Kanan WYSK yang merangkap Atase Pendidikan Negeri Sabah.

Manaqib dilaksanakan usai shalat Ashar secara berjamaah pada Selasa (10/08) yang bertepatan dengan 02 Muharram 1443. Pengurus LDTQN Republik Arab Mesir memimpin langsung pembacaan manaqib tersebut.

Dengung dzikir dan kalimat thayyibah shalawat Bani Hasyim ikut menggema di ruangan yang menampung sekitar 200 tersebut.

Berkat kerjasama dengan Ikhwan TQN Malaysia, LDTQN Republik Arab Mesir mengucapkan rasa syukurnya dan berharap dakwah TQN bisa lebih meluas di kalangan mahasiswa dan pejabat.

“Dengan izin Allah dan barakah Guru Mursyid Syekh Ahmad Shohibulwafa Tajul Arifin (qs) acara ini menjadi ada dan berjalan dengan khidmat,” ujarnya.

Guru Al Quran dan Qiraat di Ulum Al Azhar Akademi, Syekh Ahmad Al-Misri Al-Azhary turut menyampaikan tausiah pada rangkaian acara yang bertajuk Majelis Sambutan dan Tausiah Khas Maal Hijrah 1443 H.

Acara tersebut dihadiri oleh Duta Besar Malaysia untuk Mesir Ustad Zamani Ismail, Pejabat Atase Agama Ustad Abdul Hadi, Head of Commercial Petronas Ahmad Fathi, dan seluruh pegawai Kedutaan Besar Malaysia.

#manaqib #mesir #ldtqnmesir


Sekarang traktir Tim TQNNEWS gak perlu ribet, sat-set langsung sampe!
Terima kasih ya sudah support kami. Salam cinta penuh kehangatan :)
https://sociabuzz.com/tqnn/tribe
______
Rekomendasi